Aha, szerintem érdemes lenne különvenni a képelőkészítés procigyilkos, de jó minőségű alfaját, a nagyításos feljavítást. Amikor alapból felküldöd a képet az eredeti minimum 400, de inkább 800 százalékára, ott csinálsz egy képfeljavító scriptet, majd a legvégén nyomod vissza eredeti méretre. Szuperpocsék szkenek esetében ezzel a technikával úgy lehet brutális machinációkat csinálni, hogy a végén az élek nem lesznek "recések", mert ekkora kicsinyítésnél minden létező algoritmus eltünteti a "szőröket" és simább lesz a végeredmény. Példának talán még ott van az előzetesek között egy What If-képem egy F4-sztorival, azt egy negyven éves füzet kb. 800-as átlagszélességű képéből csináltam 16-szoros nagyításon dolgozva (mondjuk számolta is a gép 8 órát).
Plusz kéne egy a tördelésről, mert azzal sokaknak baja van még mindig. Autotördelés (szövegdoboz) vs. kézi tördelés (enter nyomkodása), sorközök, betűközök manuális beállítása, szélességtorzítás és persze az elválasztás mint olyan, hogy mennyire illik használni.
Ja, meg én a spéciktől különszedném a kreditet. Megint olyan téma, amit vannak, akik máig nem éreznek, és elég rosszul kinéző kreditek születnek, vagy képtelenek elhelyezni benne a honosítók neveit.
Plusz borítóknál térj ki arra, hol lehet esetleg nyers borítókat levadászni (kiadók honlapjai, newsarama, CBR, comicartgallery, comicartfans, esetleg kiadványok végén előzetes borítók) és azokból nagyítással eltüntetni vonalkódokat, illetve a beillesztett rész színegyensúlyának beállítása és a nagyítási rasztereződés csökkentése vagy eltüntetése.
Plusz a végére egy általános kérdés: jelenleg ugyan belső használatra szántuk, de Troll régen már csinált hasonló témában egy azóta elveszett flasht: mennyire volna igény egy szöveges (felejtsétek el, hogy én felveszem a hangom) FontLab-tutorialra a betűkészletek magyarításáról, és ami még főbb (erre koncentrál), hogy miket kell csinálni vele, hogy ténylegesen működjön is.