Az utóbbi időben ritkábban zavartam errefele, de most eljött a pillanat
Először is a legnagyobb csalódásról:
King Kong
Kellett ez nekünk? A sztorit már úgyis mindenki ismeri, tehát meglepetés, váratlan fordulat izgalom, várakozás kilőve. Az 1933-as film trükkjei a maga idejében zseniálisak voltak, itt a trükkök enyhén szólva is közepesek (na jó annál jobbak, de semmiképpen sem jók, pl SPOILER - amikor a dinok elől menekülnek és a szikla-kanyarba érnek. Hát ott a leszakadó köveken való ugrálás az utóbbi évek egyik legelrontottabb green-screenje.) A bevezető iszonyatosan hosszú, majdnem egy óra, simán belefért volna fél órába, kicsit Titanic fílingem volt közben. A vége felé már szenvedtem, unalamas volt (ez nagyban adódott abból, hogy kivülről tudjuk a történetet), vontatott, és sok helyen értelmezhetetlen (pl, hova tűntek a benszülöttek, amikor csapdát állítottak Kongnak??? Persze volt néhány kellemes pillanat, de összességében nem tudta azt nyújtani amit beharangoztak róla. Ha Jacksonnak lett volna bátorsága és belenyúl a történetbe, nyilván más lenne a megítélés. pl SPOILER - ha nem csak Kong, de a csaj is meghal..
Amúgy is eléggé kétes mai szemmel nézve egy óriásgorilla és egy nő szerelme, ahogy ülnek a lemenő nap fényénél. Ez gáz volt. Nem beszélve az egyik "főgonosz" végső beszólásáról.
Nem tetszett. 10/4
Santa's Slay
Beteg kis horroszerűség a télapóról, aki igazából a sátán Inkább vicces mint rémisztő. A sztriptízbáros verekesésért önmagában is megéri megnézni , de sorolhatnám a "gegeket". Nekem nagyon bejött, igaz csakis kizárólag fanatikus trash és egyéb horrorrajongóknak ajánlom, olyan laza "B"-kat film.
Nálam 10/8
Mivel eltelt az év, összeállítottam otthon a 2005-ös best of és best off filmjeimet.
Legjobbak (legjobb 10) nem sorrendben (és nem mindegyik magyar címét tudom)
Sin City, Hostage (Túszdráma), Nochnoy dozor (éjszakai őrjárat ?), Breaking News (adásunkat megszakítjuk), The sea inside, Broken Flowers (hervadó virágok ?), The Exorcism of Emily Rose, The constant gardener, Stay
Legrosszabbak -no ezt lehetne sorolni a 2005-ös év ritka gyenge volt..
Csak úgy ahogy eszembe jutnak: XxX 2, Doom, Elektra, Transporter 2, Legend of Zorro, War of The Worlds, Hide and Seek Bújócska), House of Wax (Viasztestek), Boogieman, King Kong, The Descent, The Cave, The Brothers Grimm, Az összes japán gagyi horrorocska és remake-jei..., Meet the Parents (vejedre ütök), Skeleton Key, Jarhead, ja és az összes magyar film tavaly, kezdve a Le a fejjellel. De még sorolhatnám...
Ja és a végére.. szerintem.