Ez lényegében a "The Wolverine" újratöltve, azaz egy közepesen szar fanfic színvonalú forgatókönyv sok pénzből, kamaszkorú alkotóra vallóan megvalósítva. A kitekert helyzeteket és szar ellenségeket akár össze is lehetne rakni egy jó filmbe, de ha a rendező erre képes lenne, akkor eleve nem kreálta volna meg őket. De megkreálta és így az ember legszívesebben sírt volna a szamurájtól, Viperától és Haradától. Amint a Logan trailerében megláttam a fekete terepjárókat, szinte biztos voltam benne, hogy baj lesz, mert ugyanaz a faszi ugyanolyan bődületes klisékkel fog nyomulni, mondtam a múltkor hogy Mangold neve hallatán nem vártam már semmit... aztán dicsértétek és várni kezdtem, aztán még időben visszakoztam.
És a fekete terepjárós bagázs tényleg szar, amin senki se lepődhetett meg. Ilyen pofátlan kliséként utoljára a Twisterben láttam ilyen társaságot, de az a film röhögött saját magán. Gonosz időjárásmegfigyelők, értitek? LOL, kacsintanak ki a vászonról. A Marvel-szuperhősfilmekben is jellemzően van egy kis öngúny, igen bazmeg, itt a faszi csillogó páncélban, valahol szánalmas, de ezért jöttél, röhögni, nem? Deadpoolról nem is beszélve. Na gyerünk! És működnek, kurva jók. A Fox (a Deadpool kivételével) más úton jár, az X-filmek komolyak, ami addig működik, amíg normálisan csinálják. Az X2 jó volt, az X3 erős határeset. Az új X-filmek közül az első baromi jó, a DoFP határeset, az Apokalipszis meg mint a Logan: kurva komolyak akarunk lenni, de kurva hülyék vagyunk. Ezért írtam Coelhót, biztos nektek is van olyan ismerősötök, aki középiskolás szintű bölcsességeket oszt meg Facebookon, ami 15 évesen hűdekomoly, kicsit később is el lehet az ilyenen gondolkodni, de NEM LEHET ERRE EGY FILMET ALAPOZNI. Mert aki megpróbálja, az annyira hülye, hogy nem ellensúlyozza normális elemekkel, ahogy már írtam. Madzagos nyilakkal telelőtt Rozsomák a Wolverine-ben? X-24? KOMOLYAN??? X-24??? Mi ez, bakker, a dedó? 23, nekem 24, nekem mindig eggyel több, én végtelen-a-végtelenedikenszer mondtam? Már eleve az egész koncepció, hogy kétezerhuszonvalamennyiben még mindig az a legjobb ötletük, hogy 40-50 évvel az első után csinálnak egy másik Rozsomákot... Elképesztően sivár, ötlettelen katyvasz, olyan dramaturgiai facepalm-okkal, mint hogy a jófej fekete családhoz becuccolnak, ugyan mi baj történhet? Aztán a rosszak gyerekekre vadásznak az erdőben, Rozsi meg beadja magának a zöld szart - na, ki tippelte meg, amikor meglátta az üveget, hogy megteszi? ("Crossing the streams" trope a Ghostbusters 1-ből.) És mindez az egész szar úgy tálalva, hogy öncélkúan pofánköpi az egész addigi sztorit, mint az Alien 3, amit nagyon nehéz volt szeretni onnan kezdve, hogy az egész Aliens-t zárójelbe tette az első két percben azzal, hogy véletlenül meghalt Hicks és Newt, mert a rendezőnek éppen olyanja volt. Pedig az önmagában egy újszerű és jó film volt. Itt is fogadjuk el, hogy az összes eddigi X-szenvedés hiába volt, három mondatban elmondva, hogy miért, és hogy a komornyik a gyilkos...
Nem tudom, lehet, hogy én vagyok túl igényes, szerintem a Csillagok között is egy rakat szar, mert egy film a forgatókönyvnél kezdődik, és az is olyan, hogy egy tízéves jobbat ír, tudományosan meg egy rémálom, ordít róla, hogy a faszi kitalált valamit, aztán addig tekerte a sztorit, ameddig oda nem vezetett. (Claremont erről az alkotási folyamatról egyszer elmondta a véleményét.) A Logan ugyanez (lásd pl. Kalibánt, aki csak azért mutánskereső, mert a film második felében arra van szükség, jól rábaszott volna a rossz társaság, ha Rozsinak bármelyik másik mutáns segít), csak mintha rövidebb lenne, de már ebben sem vagyok biztos, olyan volt, mintha örökké tartana.