Inner Circle: Amellett hogy ezúttal osztom a véleményed: Ezt a gondolatmenetet követve a Marvelre référne egy alapos leépítés. Mondjuk hogy rosszabbul menjen a bolt és kevesebb cím indítására kényszerüljön. De ebben az esetben azért mi is veszrenénk. Mert a Rozsis példánál maradva, az ő jelenléte az Avengersben éppúgy jelentős és pofés, mint mostani iskolaalapítása. Speciel nekem sem tetszik, ha egy hozzá hasonló enigma (Vader, Fett, stb.) múltat kap (kivéve a Kiling Joke, mert az tökéletes), de vannak fiatalabb rajongók, akiknek Logan már James Howlet vagy ki a fene. Én jobb szeretek ezekre inkább mint alternatívákra gondolni. Mintha egy Exilest olvasnék, ahol a realitások csak kicsit térnek el egymástól. S azt is vedd figyelembe, hogy a fő célközönség közel sem veszi meg az összes címet, de még tízet se nagyon. A kissrácok elkezdenek olvasni egyet, mondjuk egy mozisiker miatt, aztán a crossovereknek hála megterhelik kicsit a szülők pénztálcáját, akik jófejség esetén engedélyezen max öt címet. Azokat olvasgatják pár évig, aztán kinövik. Jó esetben fel sem tűnik nekik, hogy kedvenc karakterük hétrét szakadt vagy gyökeres változásokon ment át. Mivel még sosem kellett három műszakban támolyogniuk, bőven elhiszik hogy Batman, Zorro vagy épp Rozsi bírják a terhelést. (Nappal Vickie Vale éjjel Joker, hétvégén meg Outsiders és még csak nem is karikás a szemük.) A kontinuitás hiánya így csak nekünk komoly rajongóknak zavaró igazán. Mondjuk én szeretek úgy tekinteni ezekre a legendákra, mint legendákra amit, mondjuk a Gothami népek költenek. Mert ha legalább a fele csak kitaláció, akkor végülis belefér, hogy Batman, Supey és Wonder Woman hetven éve fiatal. Más szigorúbban vett kontinuitások esetében még örülnék is ilyenfajta lazulásnak, mert akkor lehetne még Han Solo csempészéveiről írni azután is, hogy Lucas rá se ránt a karakterre, egy A.C. Crispin nevű irónő pedig gyakorlatilag kitömte a réseket, egy kinek tetszik, kinek nem változattal. Ettől függetlenül, ha tovább csökken a papíralapú képregények fogyása (ha ugyan csökken, erről Talgaby tudna mesélni), és nem születik egy sikeres üzleti model a digitális változatok fizetős terjesztésére (a tapasztalatok azt mutatják, hogy az is ingyen tölt, aki tudna fizetni), akkor lehet hogy a Marvel mégiscsak rákényszerül egy példányszám csökkenésre. A másik két alternatíva, hogy a DC vagy valami más cég megszorongatja, vagy a szerkesztői új csapatokat, karaktereket mutatnak be a régiek tehermentesítésére szerintem nem játszik. (Még ha a DC reboot első számai az élre is törtek.) Visszakanyarodva egy korábbi témához, a Marvel még azért is piacvezető, és huzamos ideig jobb, szórakoztatobb és sikeresebb, mert ő a piacvezető. Ergo nála vannak a jobb írók, rajzolók, szinezők, ötletemberek. A többi kiadó csak a náluk nem alkalmazott, vagy tőük ki sértődött (ezek is vannak páran) alkotókból meríthet. kedvenc példám erre a Boom Studios Farscape képregényei, melyeket a tv sorozat írója ír, de csak kezdő grafikusokat kap. Így még akkor se lenne esélye megsorongatni a Buffy sokadik szezonját, ha az ifjúság a vérszopók helyett, a csillagokra gerjedne.