HálóZsák fórumok > OFF topik
Számítógép/Internet/IT
talgaby:
FO3-ban fordítva leszel. Ott arra kell vigyázni, nehogy túl messze menj a fősztoriban, mert a GECK felkutatása után elég keményen felkapcsol a játék, és ha nincs megfelelő szinted vagy felszerelésed, nehézzé válik a kalandozás úgy, hogy a fél térkép téged kajtat plazmaágyúkkal felszerelkezve. (Bár ha nem lopakodós, hanem Rambo módban mész, a Pentagonig érdemes eljutni, mert ott össze lehet szedni egy követőt, aki elég rendes mészárlásokra képes minden segítség nélkül.)
NV-ben a fősztori tényleg nem nagy szám, de igazából egész élvezetes a legvégső csatáig. Ami unalmas. Pláne, ha az NCR-t választod és sikerül mindenkivel jóban lenni, mert akkor a gáton csak annyi az ember dolga, hogy kényelmesen elsétáljon a Legátusig - akit szintén ki lehet dumálni a bunyóból - miközben a BoS, a Booomerek és a Remnant utat vág előtte (Kahnokat nem nagyon szoktam rávenni az öngyilkos akcióra). Ott sajna eléggé kezdők csapdája, hogy az ember vinné a sztorit, mire kiderül, hogy előtte gyakorlatilag az egész térképet be kell járni és végigvinni, bár én már FO3-hoz szoktam, szóval eleve így álltam neki (úgy emlékszem, az első végigjátszásnál Vegas volt a legutolsó hely, ahova beléptem).
Igaz, FO3-nál se nagyon szoktam tiplizni, mert a sztori első fele Washingtonba vezetne, ám ajánlottabb előtte annyira felderíteni és végigvinni a pusztát, amennyire lehet, különösen a kis figurák összeszedése miatt. És mert ha nem hajtasz rá rögtön a legelején az álcaruhára az Anchorage DLC-ből, akkor a Tenpenny-torony végén szerezhető álarc a legjobb kellék, annak a segítségével nem kell a fél életedet a metróalagutakban tölteni. (Az egyetlen oka, amiért már nem szívesen játszanék az FO3-mal, hogy észveszejtően sok időt kell eltökölni benne a föld alatt bolyongva, ráadásul az egész belvárosi hálózatot lemodellezték, vagyis nagy, és nagyon nehéz értelmesen felderíteni és közlekedni benne.)
Viszont ha meg az álcaruhát választod, érdemes lesz betankolnod gránátokból és aknákból, FO3-ban sokkalta egyszerűbb éles tölteteket gatyákba rejteni lopakodás közben, egész térképeket lehet így kitakarítani a nehezebb részeknél. Már csak azért is, mert a sokkal rögösebb plusz a nagyvárosi táj miatt itt az NV-vel szemben alig pár részen lehet normálisan igénybe venni a mesterlövész puskát (amihez a Pitt nélkül amúgy se nagyon találni lőszert, szerencsés esetben akad összesen olyan 300).
zozi: Meglátás kérdése. Miután feltettem, én nem cheatként éltem meg, hanem "ez mi a jófenének mod és nem eleve így volt ebben a rühes játékban?" élményként. (Pláne utólag, az NV tükrében, ahol szó szerint tök kietlen foltokat jelöl a térkép, de egy, az egyik frakció végigviteléhez nélkülözhetetlen épületet, ami a nagy büdös puszta egyik legidiótább pontjára lett elrejtve, nem - és a küldetés során se kapsz hozzá iránymutatást.) Cheatként inkább olyan NV modokat éltem meg, mint a Toggler, amivel például eb lehet kapcsolni, hogy a pusztabéli emlősállatoknak ne az legyen a létezés célja, hogy a valagamba harapjanak folyton, vagy hogy 10 helyett 50 méterről jelezze a radar az ellenséges érzelmű lényeket.
Predash:
Őszinte leszek, sosem vittem teljesen végig a NV-t. Attól a ponttól, ahol választani kellett a csapatok között, és feljöttek olyanok, akikkel addig semmiféle kapcsolatot nem létesítettem, és a nagy finálé előtt még elémdobtak egy csomó idióta questet... na ott totál elment a kedvem, és nem is érdekelt többé a gát körüli hülyéskedés. Sokkal nagyobb örömet leltem az egyszerű kalandozásban és keresgélésben, és a tényleg érdekes, és különleges questekben. Mondjuk a Bethesdával így jártam a Skyrimnál és az Oblivionnál is - a fősztori egy érdektelen, lapos, unalmas hülyeség, minden más isteni.
zozi56:
--- Idézetet írta: talgaby - 2012. Július 23., 21:57:32 ---Miért lenne az? Ugyanúgy fel kell fedezni, csak most végre az ember látja, hogy fel is fedezte őket.
--- Idézet vége ---
Nem. Azt látja, hogy odament mellé, nem? Aztán meg persze feltűnik, hogy ja, jelez a térkép, "felfedeztem" valamit. Na, ezért tartom cheatnek.
talgaby:
Map markereket tesz olyan dolgokra, amik eddig nem voltak. Például most már ha az északabbi benzinkúttol nyugatra fekvő kunyhóra lelsz, látni fogod a térképen is (meg tudod, hogy ott lesz a legjobb mesterlövész puska - már ha ki tudod bányászni a szekrényből). A térkép alapjáraton ugyanolyan töküres lesz... bár én mondjuk pont azt eléggé hamar orvosolni szoktam, mert Washington környéke nem éppen a lapos Mojave, van pár olyan barlang, amit csak tipp alapján az életben meg nem talál az ember (például ahol a közelharci figura van, azt már-már szadista módon rejtették el).
A legnagyobb hasznát Washingtonban lehet venni, mert nem kell állandóan lemászni a metróba, hanem minden kijárat kap egy külön jelölést, pontosabban be lehet lőni, hova akarsz menni. A Potomactól nyugatra lévő részen meg végre lehet majd navigálni is, az alapjáraton egy kisebb kínszenvedés. (Meg segít majd a Mall parkban is, pláne két küldetésnél, ahol nem kell átkutyagolni az egészen kétszer értelmetlenül.) Vagy olyan kényelmi dolgok, hogy Rivet City különvált részéhez nem kell megkerülni egy fél anyahajót, ha oda akarsz menni (márpedig fogsz).
Ja igen, viszont ha már az FONV-ről jössz... itt jóval egyszerűbb lesz a játékmechanika, és teljesen más típusú karakterre kell építeni. FO3-ban a középtávú stealth-kill a nyerő taktika, és itt a VATS mindent visz, használd, ahol csak tudod. Ja, és itt rengeteg "gyűjtögetős" küldetés van, szóval ha találsz ezekből, tárazd be, mert kelleni fog:
-scrap metal (ezt a leges-legelejétől, különben iszonyatosan szívás lesz a játék eleje, ráadásul ebből irdatlan mennyiségek kellenek majd)
-sugar bombs
-pre-war books
-Nuka Cola Quantum (ezt soha, semmilyen körülmények között ne használd el, a játékban fellelhető üvegek állományának 85%-a kell majd egy küldetéshez... eléggé szopás, ha ezt nem tudod előre sajna)
-blood pack (legkönnyebb pénzszerzés, bár a világ végére kell menni érte)
-vagy ha gyorsan lenyomod a Pitt DLC-t, akkor lőszerből akármennyi pénzt lehet csinálni (4-500%-os haszonnal is lehet dolgozni, csak éppenséggel sétálgatni kell hozzá legalább háromnegyed órát).
És még egy jótanács: fedezd fel az összes létező helyet a pusztában, mielőtt eléred a 20. szintet, mert a Broken Steel mellett olyan ellenfelek jelennek meg ott attól a ponttól, amiket a legtáposabb felszereléssel is cinkesen lehet legyűrni - és akadnak olyanok, amik hármasával közlekednek. Vagy konzollal 19. szinten vegyél el magadtól félmillió XP-t és ne lépd át azt a szintet (igazából jobb így a játék, bár tényleg inkább lesz egy FPS, mint egy RPG), vagy csakis a szükséges pontok között mozogj onnantól.
Ja, és még egy: a leges-legutolsó küldetés előtt (alapjátékban) bütykölj fel 100%-ra egy power armort, hacsak nem akarod a legvégén elbukni a komplett játékot (vagy bejárni négy körben a térképet, mire találsz annyi alkatrészt, hogy összeszedj egyet). Ha fenn van a Broken Steel, akkor elvileg belefuthatsz kétszer egy Hellfire-be. Hidd el, kelleni fog, az alapjáték vége kategóriákkal intenzívebb a New Vegas latymatag csetepatéjánál.
Predash:
Öhm, most ezt nem értem. Csak akkor mutatja ez a mod, ha már fel is fedezted...? Mert ha alapból mutatja a térképen, hogy hova menj, az tényleg cheat. Én szeretem az ilyen helyeket a vakszerencsével felfedezni - ez tolja ki a játékidőt, hogy csak barangolsz, és hallgatod a rádiót. :)
Navigáció
[#] Következő oldal
[*] Előző oldal
Teljes verzió megtekintése