A Hófehérke és a Szelíd Motorosok viszont siker volt. Mert az egyik a gyerekeknek, a másik fiataloknak szólt.
De ezt még mindig nem értem A hófehérke 1937-es film. Azóta azért született egy két alkotás ami siker lett. Nem értem az érvelés ezen részét, miért pont a Hófehérke? Miért nem a Micimackó? vagy a Bambi? Vagy .. vagy... vagy.. ha már rajzfilm. Mert mindegyik siker lett. Aztán miért a Szelíd motorosok?EGyrészt szerintem nem éppen a fiataloknak szól, inkább a fiatalokról. Meg Még legalább száz filmet tudnék mondani ami sikeres lett és felnőtteknek szól.
A szelíd motorosok 1969-es ha jól emlékszem. A graffiti 73-as. Már csak e két film között is rengeteg sikeres film született, amire fiatalok ültek be. Pl Dirty Harry, Deliverance (Gyilkos Túra), Duel (párbaj), Jesus Christ Superstar (Ez azért nagyobb siker, mint a graffiti, és fiataok nézték) Cabaret (Kabaré) Westworld (Feltámad a vadnyugat), Exorcist (ördögűző), Butch Cassidy and The Sundanc Kid, Midnight Cowboy - na szerintem ez az első igazi fiataloknak szóló film, bár tiltották hogy fiatalok megnézzék, mégis Oscart kapott. MErt Woodstock előtt ott a Flower power idején a kongresszus elfogadta a fiatalvédelmi törvényt, megszülettek a korhatárok, pontosabban megszilárdult a használatuk, és erősödött a cenzúra. M.A.S.H. a fiatalok körében igazi kultuszmű lett. De sorolhatnám.. Nem Lucas találta fel a spanyolviaszt. A fiatalok megnyerése már korábban elkezdődött. A Graffiti inkább egyfajta búcsúszó a letűnő rock'n'rollnak és az életmódnak. Ezért lett sikeres. És mint olyan a Rock'n'rollra nem a 40-es korosztály volt kíváncsi, hanem a huszonévesek, hiszen az idősebbek elvetették azt. Inkább megmutatni akart,mint kultuszfilmet csinálni. Nem is lett belőle az.
Az hgoy a Wars mutatott volna arra, hogy a Teenagerek az új közönség szintén nem hiszem. A fiataloknak szóló filmek és matinék folyamatosan jelen voltak az amerikai mozikban már az 50-es évek elejétől. Nagy piacot láttak a gyerekekben és fiatalokban és a csillagok csupán beállt ebbe a sorba, de semmi képpen nem ez indította el.
Az emberek (a felnőttek) egyszerűen nem jártak moziba a tv miatt
Azt hogy a felnőttek nem jártak moziba, hanem tv-t néztek nem hiszem, hogy igazolt. akkor a Keresztapa, Az utolsó tangó párizsban, Az élőhalottak éjszakája (hogy mondjak kevésbé populárist is) 2001 űrodüsszeia, Volt egyszer egy vadnyugat, Majmok bolygója, Love Story, A sárkány közbelép, A nagy balhé, Pillangó, The Love Bug (Kicsi kocsi), Hello Dolly stb.. stb.. nem lehett volna siker, ha mindenki otthon ült volna és tv-t néz.
Vagyis, mindenki aki élt és mozgott sf-et akart készíteni. Függetlenül attól, hogy értett-e hozzá vagy sem. Így támadott fel haló poraiból a Star Trek, de így született rengeteg röhejes SW utánzat is.
Szerintem ezt nem az SW kezdte. A 2001, a majmok bolygója, mind mind azt mutatták, hogy igény van a Sci-fi-re. 77-ben amúgy más sci-fi is megjelent pl a Harmadik tipusú találkozások. ami szintén siker lett, függetlenül a Warstól, de igény mindig volt rá... ott van pl a Plan 9 of The Outher Space, vagy a War of the Worlds (Amiből most Spielberg csinált egy csapnivaló feldolgozást, negyedszerre tudtam végignézni), vagy a Star Trek ami már ekkorra megélt tv sorozatot, rajzfilm adaptációt stb.. (Igaz, hogy az első film csak 79-es, de azért komoly előzményei voltak.. nem lehet SW klónnak tekinteni, mégha annak is tűnik, szóval ez sem az Sw-ből lépett ki.)
Így jutottunk el a mozit mint művészetet felfedező alkotásoktól a bugyuta tinifilmekig.
De meg kell vonni a határvonalat. Amiről mi beszélünk a sci-fi az lényegében ponyva. Leszámítva a 2001-et mindegyik populáris hablagy, ha nagyon lecsupaszítjuk. Ha művészetet akarok nézni, akkor megnézek egy Fellinit, vagy Antonionit.