Jaj, istenem, próbáltam miért kell egy ilyet vérkomolyan venni? Próbáltam kicsit elbagatellizálni, de a robotika manapság koránt sincs olyan alapszinten, mint ahogy azt te gondolod. A japánok hihetetlenül élen járnak az ilyesmikben, mert ott volt pénz a kutatásokra, illetve maga az ország is erre rendezkedett be. Mondjuk a közelmúlt eseményei erre egy kicsit árnyékot fognak vetni. Számtalan olyan robotot láttam már, ami kamerával, lézerfénnyel, vagy éppen ultrahanggal tájékozódott. Egy autó sokkalta egyszerűbb gépezet egy ilyen robotnál. Az egész autót már fedélzeti számítógép vezérli, már csak egyedül a kormányt nem. Illetve, a program méri a sebességet, és ha úgy találja, hogy a beletáplált kanyarhoz túl gyorsan mész, akkor korrigálja a sebességet valamilyen szinten. Beletáplált GPS útvonal coordinátákkal, és ultrahang érzékelőkkel, amik érzékelik a másik autó, esetleg fal távolságát, simán lehetne csinálni automata vezérlést. Halad az autó az egyenesben érzékeli, hogy egy másik autó a közelébe ért, akkor megvizsgálja, hogy elegendő ideje van-e a kanyar előtt az előzésre, vagy nincs. Véleményem szerint azért egy ilyen egyszerű programot nem olyan nehéz összehozni. Bár zozi ebben jobban járatos, de ez ahhoz képest semmiség, hogy egy komplett emberi MI-t készítsünk. Nem lenne több egy egyszerű adat ellenőrzési algoritmusnál. Megvan minden feltétel, ha igen akkor mehet, ha nem akkor nem. A budapesti METRO is ezer éve képes lenne vezető nélkül járni, csak akkor senki nem ülne bele, mert nem bíznak a gépben. Az egész szerintem nem az MI programon bukik el, hanem az érzékelők kifinomultságán. Inkább hardware, mint software oldalon.
Egyébként, meg ha nem bíznánk a programra a vezetést létezik már egy csúcs csupadrót kütyü ruházat, ami ha felveszel, akkor a benne levő receptorok vagy mifenék rádiójelekkel irányíthatnak egy humanoid robotot, amit be lehet ültetni a kocsiba, akkor a pilótáknak csak egy szimulátorban kellene ülniük, és az életük kockáztatása nélkül is tudnának versenyezni. Csak hát ugye abban nincs annyi adrenalin, így ezt az az egy-két adrenalinfüggő ezt biztos nem hagyná.
Ameddig pilóták ülnek az autókban, addig igenis szükség van valamilyen szintű sebességhatárra. Mert van egy baromarc, aki csak száguldozni akar, vagy mindenképp nyerni. Akkor nem csak ő borulhat, hanem mindenki más is, akinek az életét veszélyezteti. Persze nem azt mondom, hogy 50-el csordogáljanak, de egy ésszerű határnak, és egyéb korlátozásokra szükség van, mert csak káosz lenne.
Véleményem szerint, ha a F1 a technológia áés nem a pilóták sportja, akkor ezek mind mind technológiai fejlesztések lehetnének, és szerintem egyetlen egy mai szabály sem tiltaná mondjuk egy ultrahangos érzékelő beszerelését, mint közelségérzékelő. Onnan meg minden menne a maga útján. Csak hát ugye a kis csapatoknak meg megint nincs erre pénzük. Véleményem szerint.