A sanghaji futam jó volt, de az évadnyitó halálos unalmát és az ezzel járó első benyomást nehéz lesz még ennyitől elfelejteni.
Egyetértek. Egyértelmű, hogy az elmúlt három futamot a dögunalomtól az eső mentette meg, és attól tartok, hogy amint átérünk európába, ugyanolyan dögunalmasak lesznek a futamok. Mert ha az eső nem borítja fel az időmérőn vagy a futamon a papírformát, akkor semmi esély arra, hogy izgalmas versenyek legyenek.
Egyébként én is, akárcsak talgaby, McLaren szurkoló vagyok. A 80-as évek óta nekik drukkolok, és az idei páros sokban hasonlít a Senna-Prost párosra, ami talán tényleg meghozza legalább a konstruktőri vb-t idén a csapatnak. De még korai ilyesmit kalkulálni, mert sok van még hátra. Pilóták közül pedig sok kedvencem van. Az első számú Hamilton (bocsi galamb
), de kedvelem Buttont, Vettelt, Rosberget és Kubicát is. Én már akkor eldöntöttem, hogy Hamiltonnak fogok drukkolni, amikor még nem is érkezett meg a Forma-1-be. Hihetetlen volt ugyanis amit az alsóbb kategóriákban művelt. Ott igazán kimutatkozott a tehetsége. Például a 2006-os Török GP2-es sprintfutam után mondtam, hogy ez a gyerek megérdemli, hogy neki szurkoljon az ember. Mert mint tudható, a GP2-ben a sprint futam sokban hasonlít a mostani F1-re. Ott volt az, hogy mindenki ugyanannyi üzemanyaggal indul és nem kell kimenni kerékcserére. Csak ott azért sokkal kisebb különbségek vannak az autók között, elvégre a kasztnikat és a motorokat is egy cég gyártja. Tehát ott eleve az a lényeg, hogy valaki a tehetsége miatt legyen bajnok, ne a szerencséjének köszönhetően. Na szóval, azon a Török versenyen Hamilton a hatodik helyről rajtolt, de az első körben megcsúszott és visszaesett a mezőny végére. A közvetítők már le is írták, amit kár volt. Hihetetlen tempót kezdett el diktálni és a verseny végére feljött a második helyre, úgy, hogy ha lett volna még egy-két kör, akkor a győzelem is meglett volna neki. Nagyon kemény verseny volt, és onnantól vagyok Hamilton szurkoló.
Egyébként nem hinném, hogy túlzottan beképzelt lenne. Minden hasonlóan nagy pilóta így jött a Forma-1-be, hiszen pl Senna vagy Schumacher sem volt másmilyen, és ha valaki eredményes pilóta akar lenni, akkor valóban agresszívnek és keménynek kell lennie a versenyeken, mert aki előzékeny másokkal szemben az soha nem lesz világbajnok. Persze neki is nagy szerencséje volt, mert rögtön egy topcsapatba került, és tény, hogy még sokat kell tanulnia, de már most látszik, hogy nagyon nagy pilóta. De legalább az előző év jót tett neki, mert a gyengébb autó miatt megtanult küzdeni a középmezőnyben, és most már látszott ennek az eredménye is a kínai futamon, mert kvázi most is a mezőny végéről kellett felkapaszkodnia.
Igazi meglepetést a Mercedes GP pilótájától, Nico Rosberg-től várok. 50 ponttal a második egy olyan autóval, ami láthatóan lassab a Red Bull-nál, a McLaren-nél és a Ferrari-nál is. Megérdemelne már egy futamgyőzelmet a kis Rosberg, és a Hungaroringig meg is fogja nyerni élete első versenyét.
Én is nagyon örülnék már a győzelmének. Jó ideje megérdemelte már, és remélhetőleg idén meg is tudja szerezni. Nagyon kíváncsi lennék rá, hogy mire lenne képes, ha végre egy nyerő autót kapna maga alá. Mindenesetre Monacóban nagy esélye van az első győzelemre (bár az is igaz, hogy a mostani mezőny Monaco-specialistáival dunát lehetne rekeszteni, annyian vannak).
Egyetértek a véleményeddel, de jelenleg inkább kinéz egy vb cím Vettel-nek, mint a McLaren pilótáinak.
Per pillanat, igen, jobban kinéz neki. Én is őt tenném meg az idei év esélyesének, csak majd kérdés, hogy a technika mit bír ki alatta. Ő is megérdemelné, ahogy a Red Bull is, csak az a nyugtalanító, hogy nagyon úgy néz ki, hogy a megbízhatósági gondokat nem sikerült orvosolniuk a tavalyi év óta. Az autó egyértelműen jó, ha nem a legjobb a mezőnyben, de a motorral most is csak szívnak. Sok szakértő azt mondja, hogy a Renault motor több tíz lóerővel gyengébb a Merci motorjaitól, és a megbízhatósága meg jóval azalatt van. Ennek tükrében tényleg elképesztő, hogy ezzel a hátránnyal is ott vannak a mezőny elején. Költői kérdés, hogy vajon mi is lett volna, ha megkapták volna a Merci motorjait? Majdhogynem ugyanazt tudták volna előadni, mint tavaly a Brawn GP. Majd meglátjuk, hogy európában visszatér-e a szerencséjük és tudnak-e majd olyan hajrát indítani, mint tavaly.
Ami a visszapillantó tükröket illeti, a McLaren-nek mégis sikerült átépítenie a kocsit és még pár érintett csapatnak is. De ha Spanyol Nagydíj, akkor nincs miről beszélni.
A McLarent eleve nem értem, hogy miért sorolják ezen csapatok közé, mert ha megnézitek, már a szezonnyitón úgy rajtoltak el, hogy a tükrök a megfelelő helyen voltak. Csak a téli teszteken próbálkoztak azzal, hogy kirakják oldalra a tökröket, de utána vissza is rakták.
Tehát egy percig sem autóztak szabálytalan autóval.