HálóZsák fórumok > OFF topik

Filmek, zenék

<< < (2186/2259) > >>

Spidáj:
Rowan Atkinsont szeretem de a Fekete Viperát nem bírom végignézni.
Nekem nagyon nem jönbe.
Ez igaz a csengetett mylord-ra is.

regnar:

--- Idézet ---Kretén angol sorozatokat nem akarnak kiadni? A Waczak Szálló kezdetnek jó, de jöhetne egy kis Csengetett, Mylord?,
--- Idézet vége ---

Hát igen, sajnos ezek kívül esnek a  piaci érdekeken, így elmaradnak. Pedig egy hallo hallo dvd csomagnak tudnák örülni. A csengetett szerencsére megvan tv-ről felvéve, meg a waczak két évadja is   Még anno a Dunáról vettem fel őket. Meg Vipera összes is megvan, sőt az extra részek is. Van egy nagyon kemény időutazós, itthon nem volt látható - a Millenium Special. Meg egy a királyi család valamelyik tagja tiszteletére készült mű is.

Ami viszont most beáramlott külföldről, az nagyon jó minőségű tv-rip (tehát legális, hiszen a tv-ről felvett műsor szabadon terjeszthető, hiszen a videokazit is odaadhatod bárkinek, ha felveszel valamit a tv-ből,legalábbis nem sértesz vele másolásvédelmet stb..) szóval kóser cucc, a Helyszínelők. Sajnos összevissza, de így is eléggé hiánypótló.


Kiegészítés

Most láttam egy nagymúltú film méltatlan folytatását.

A címe Hollow. Igen ismerős lehet a cím. A nagy előd a Sleepy Hollow c. film. Ez pedig egy iszonyatosan gyenge, nem is tudom, minek nevezzem..

A story röviden, anélkül hogy bármit lelőnék belőle, hátha van valaki olyan elvetemült, hogy megnézze óvó szavaim ellenére  

Sleepy Hollow. 2004-et írunk. I. Crane ük-ük-ük-ük-ük-ük-ük-stb.. unokája a városba érkezik, és ott kezd tanulni a helyi gimiben (itt már gyanús volt a dolog, hogy valami tinihorror lesz) Éppen Halloween éje közeleg (ehhez azt hiszem nincs mit hozzátenni   ) amikor a temetőőr felfigyel a fiúra és közli vele, hogy ő a leszármazottja Crane-nek és a fejnélküli lovas vissza fog térni. No innen gondolhatjátok. Bodycount szinte nincs benne, a tini szereplőknél még a barátok közt gárdája is jobb, a történet pocsék, vagyis nincs is. Két pozitív dolog van a filmben. Stacy Keach és Judge Reinhold. Epizódszerepekben. Keach elég jó, mint részeges temetőőr. Reinhold már nem annyira sajnos az apa szerepében. De azért ők sem tudják megmenteni ezt a ... Az életemből 82 percet erre a filmre áldoztam.   (Ja nincs is benne fejnélküli lovas, mert van feje - behaltok ha megtudjátok mi... Egy Halloween-i töklámpásfej. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ)

Aki tudja kerülje el messzire, ne dőljön be annak, hogy valami jókis sleepy Hollowos érzés jön, ha megnézi a filmet.

De ha lovast keresünk nem kell messzire menni, csak a római korig, és aquincum területére vagyis pannoniába. nekünk is volt lovasunk, igaz nem fejnélküli, de lobogó palástú. Egyész kis kultusza alakult ki a duna melletti limesen a római korban. aki szeretné látni néhány megmarardt emlékét látogassa meg az Aquincumi múzeumot.

killjoy:
Na akkor Sorstalanság  Úgy tűnik mindenki megfutotta a "kötelező táncot"  Nagyon vegyesek az érzéseim a filmmel kapcsolatban.

Ami tetszett:
Ügyesen játszanak a fekete-fehér és a sárgás-barnás szépia effektekkel, jól érezhetővé téve a reménytelenség és a reményteljes helyzetek közötti átmenetet.
Nagyon jó érzés volt újra filmen látni igazi magyar "sztárokat", akiket sajnos a közönségsiker szagú filmekből általában kihagynak. Hogy csak néhány nevet említsek: Haumann Péter, Nemcsák Károly és akinek tényleg nagyon örültem: Gyabronka József, gyermekkorom ZsebTV-jének Móka Mikije, aki szerintem zseniálisat alakított az összezavarodott "anyalátogató" szerepében.
Végre láthattam egy olyan nagyközönségnek szánt filmet, amiben nem vidám hazatérésről van szó, ahol megmutatták azt is, hogy attól, hogy a háború végetért, az emberek szívében még nem múlt el a zsidók iránti gyűlölet. (És ezt nagyon ügyesen mutatták meg azzal a nővel, aki az elején a zsidók utcai vonulásakor undorodva elfordítja a fejét és gyorsan továbbsiet a gyerekével, és ugyanez a nő az, aki közönyösen hátatfordít a hazatérő főhősnek, amikor nincs jegye a buszon.) Sajnos a történet ezen része a Schindler listájából vagy a Zongoristából bizony egy az egyben kimaradt.
Az összes főbb szerepre ismeretlen színészt válogattak, így nem lehetett zavaró, hogy egyes színészekben az ember egy előző szerepét látja. Az igazi ismert színészek pedig annyira pici szerepeket kaptak, hogy ott meg azért nem volt zavaró
Nagyon jók voltak a film elején és a legvégén elhangzó monológok, viszont nekem borzasztóan hiányoztak a film többi részében.

Ami viszont nagyon nem tetszett:
A film rettenetes szétszabdaltsága, néha olyan rövid jelenetekkel, amiket metafóriának szántak a készíték, de mire az ember végiggondolná, hogy mit is akartak vele mondani, addigra a jelenet már el is szaladt. (Ilyen pl. az a rövidke jelenet, amikor Gyuri ül a fürdőkádban és játszik a hajóval. A jelenetben gyakorlatilag SEMMI nem történik az egyszerű filmnéző számára, sőt értelmetlennek is tűnik az egész. De ha úgy nézem, hogy ezzel a jelenettel azt akarták megmutatni, hogy a főhős minden külső hatás ellenére még mindig gyerek, akkor rögtön értelmet nyer a jelenet, csak ezt magyarázat nélkül a mozinézők 90%-a szerintem nem értette meg. (Itt jöttek volna szerintem nagyon jól a fentebb már említett monologizálások.)
Egyértelműen hosszú és vontatott a film.
Néhol irreálisnak tűnő beállítások és jelenetek voltak számomra, amik a könyv ismerete nélkül, illetve a filmben elhanyagolt "magyarázás" miatt nagyon zavaróak voltak. Ebből is csak néhány példa. Amikor az apa búcsúvacsorája van, akkor a háttérben olyan erős lámpák világítanak a falon, amiknek fénye a fekete-fehér filmen még erőteljesebbnek tűnik, hogy számomra furcsává és hiteltelenné vált az egész jelenet, főleg ha a jelenet közben arra is figyeltem, hogy az összes ablak el van függönyözve az ELSÖTÉTÍTÉS miatt. Bár ez inkább csak kukacoskodás  De amin végképp fennakadtam, az az a jelenet, ami ugyan nagyon művészi volt, de SZERINTEM teljesen rossz (bár nem vagyok a buchenwaldi tábor "házirendjének" nagy ismerője), amikor a három szökevény felakasztása után Gyuri éjjel kimegy a zuhogó esőbe és ott bóklászik és botladozik az udvaron. SZERINTEM egy szökést követően egy ilyen jelenetnél a toronyban álló örök úgy lőtték volna fejbe azt aki éjjel egyedül bóklászik az udvaron, hogy csak na.
És ugyanígy nem volt megmagyarázva az sem, hogy amikor munkaképes embereket is elgázosítottak és krematóriumba küldték, akkor a kukacok rágta térdű főhőst miért emelték ki a hullaszállító kordéról és vitték be egy kényelmes kórházi ágyba. (Bár ha jól tudom, ez csak a filmben ennyire érthetetlen.) Nem beszélve arról, amikor ezzel a kukacok rágta térddel visszaérkezik Pestre a lakásukhoz és sántítás nélkül megy az ajtóhoz!

Összességében egy jó erős közepes filmet láttam, amit sajnos erőteljesen túlajnároztak, és amit a kimondott, vagy ki nem mondott nacionalizmusunknak köszönhetően minden idők egyik legnézettebb magyar mozifilmjévé fognak tenni a középiskolák, ahol szinte mindenkit kötelező jeleggel el fognak vinni iskolai szervezésben a filmre.

Ja! És ami még nagyon zavart az az elején a szövegezés. Amikor elhurcolják őket azért mert zsidók, akkor már megszűnt ez az érzésem, de a film elején alig bírtam ki, hogy ne vakarja az ülésem karfáját a shakespeari magasságokban szárnyaló beszélgetésektől. Annyira lélektelennek hatott pl. a hármasban elköltött "utolsó vacsora" vagy a telefonbeszélgetés a fiú édesanyjával emiatt a választékos nyelvezet miatt, hogy komoly erőszakot kellett magamon tennem, hogy ne álljak fel az első negyedóra után és hagyjam ott az egészet.

regnar:
Én is láttam, és megmondom őszintén többet vártam. Koltai remek operatőr, de mint rendező szerintem megbukott.

Nagy hibába esett. Elszaladt vele a ló egy kicsit és egy regénnyel, valamint egy zeneszerzővel a háta mögött azt hitte nagyot alakíthat. Akart csinálni még egy Schlindler listáját. De erre nem hiszem, hogy szükség volna. Nem tudom eldönteni, hogy művészfilmet, vagy populista a holokauszt drámáját meglovagoló közönségfilmet akart-e csinálni.

Hatásvadász képekkel, és beállításokkal, inkább mint operatőr dolgozott, nem tudott elvonatkoztatva rendezőként gondolkodni. A zenétől is jóval többet vártam, sokszor úgy éreztem nem illik a filmhez. Iszonyatosan hosszú, és a felénél már alig tudtam egyhelyben ülni a moziban, sőt sokan ki is mentek közben, és nem jöttek vissza. Ez azért eléggé kemény kritika.

A főszereplőt jónak tartottam, de kevés volt ahhoz, hogy a hátán hordozza a filmet.

Megmondom őszintén sajnálom a pénzt, amit kifizettem a mozijegyre.

Csodálkoznék, ha bármilyen nemzetközi sikert elérne a film.

avman:

--- Idézet ---Mellesleg ma +néztem a Sorstalanságot.
Hát elég szép film, jó zene jó hangulat.
De ahoz képest hogy mennyire bereklámozták + dicsérték előre hát nem tudom. Kicsit kevésbé Happy End-es befejezésre vágytam.
Mondjuk hogy a főszereplő +hal.
Jó tudom hülyeség, de akkoris. Akkoriban 100ból 98 ember +halt. És ha már reális filmet akarnak készíteni és az egész filmnek ilyen a hangulata akkor lehetne kevésbé jó a befejezése.
De máskülönben nagyon jó volt.
--- Idézet vége ---
uh, huh Porthos... nem felejtsd el, h egy könyvből készítették...a legnagyobb probléma, h még régebben, mikor nem volt Nobel-díjas "Nagy Író" (asszem a 90-es évek elején, de mintha elhagyta volna valami hasonló a száját a díj után is, volt is nagy felhördülés az Élet és Irodalomban) egyzser Kertész azt mondta róla, hogy igazából a Kádár-rendszerről és róla szól... egyébknét a könyv jó, de én személy szerint ha ma élő magyar és irodalmi Nobel-díj, akkor egyértelműen Kányádi Sándor, úgyhogy itt be is fejezem, mert  tárgyilagosság nélkül nem illik könyvkritikát rögtönözni...
a filmről csak annyi, h Koltai valsózínűleg jobban tette volna, ha marad a kameránál... az eleje lassú, vontatott... kiváló volt a casting (vagyis jól összeválogatták a szereplőket), de csak néhány karakter tud kibontakozni, ők is azért mert profi színészek...  több fontos regénybeli szereplő egyzserűen elsikkad a filmvásznon (tény h egy adaptáció lényege nem az eredeti mű - jelen esetbe a könyv - 100%-os vászonra vitele, de ezen alakok nélkül csorbul az egész alapkoncepció) és ezek sztem mindenképp a rendezői hibák... a főszerplő srác arca (és nem színészi játéka) viszi el a filmet, de azt hiszem ez azért kevés lesz arra, h mainstream zsidóholocaust  filmként (ebben itt semmi rasszizmus és antiszemitizmus nem akart lenni, csak egyzserűen a filmet "minősítem" vele), Koltai összevadássza azokat a díjakat, melyket kinézett magának...

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

[*] Előző oldal

Teljes verzió megtekintése