vagy másképp gondolod?
Valahol már elmondtam a véleményem a Mozi topicunkban anno. Lehet lesz itt ismétlés.
A Superman visszatért jól elrontották. Olvastam azokat a forgatókönyv terveket amikben szuperellenségei lennének (nem mintha Luthor nem az lenne). Én sem vártam ezeket, hisz Supermannak a legfőbb ellensége a kopasz volt, vagyis maximálisan elégedett lettem volna egy normális Luthoros történettel. De ez nem az. Sokan azt reklamálták hogy miért nem az olyan mesterien intrikus (vagyis a mai) Luthor került bele a filmbe. Erre a készítők és az elvakultak azt mondták: "dehát ez folytatás. Ebben ugyanolyan őrült tudós Luthornak kell lennie mint anno 1978-ban". Ezt viszont tudod ki eszi meg. Egyszerűen addig húzták-nyúzták éveken keeresztül, annyi pénz és energia volt benne, hogy biztosra akartak menni. Aki régen szerette az most is fogja, hisz ugyanazt kapja vissza, aki meg új és nem ismeri a Superman-t (és nem is akarja, mert csak egy újabb pizsamás igazságosztó és popcornzabálás alatt tökmindegy mi megy) annak mindegy. Az ilyenek kacagtak annál a jelenetnél amikor Superman azt mondja a "fiának": Te más vagy (mint utóbb megtudtam aszociáltak a meleg beálítottságú emberekre. Gratulálok. És az ilyenek és ehhez hasonlók viszik be a 10 éves gyereket és írnak cikket az origóra). Az előzeteseket látva nem lett volna gondom egyébként az őrült tudós Luthorral, én szeretem az első filmeket, Gene Hackman nekem tetszett Luthorként. De amit itt összehoztak az siralmas. Én a rendezőt nem tartom alkalmasnak erre. Persze sokan istenítik az X-men miatt. Arra azt is mondom hogy rendben van (persze mert nem értek az X-men-hez. Aki ért, lehet ugyanúgy hányt mint most én). De ide nem ő kellett. Ő lett, és hozta is a kis X-menes forgatókönyvíróit. Együtt sikerült is elba**niuk. (És kettős bukás is volt ez, mert így a nagy sztár Brett Ratner így elb*hatta az X-men 3-at.) Bár legyünk igazságosak, ne verjünk mindent az ő nyakába. Mivel a stúdió nem akart nagyot bukni és így a régi filmek "folytatását" akarták elkészíteni így a cél Superman magányos, kirekesztett oldalának kihangsúlyozása lett. Félreértés ne essék, Superman mindig is magányos volt és lesz is (nem véletlen a magány erődje név) ám míg a képregényekben ott van az anyja/apja (azt sem bocsátom meg soha nekik, hogy anno Donner megölte Jonathan Kentet), Lois (akinek később férje lett) és rengeteg barát, addig a Superman filmekben ezt pont nem hangsúlyozták, sőt elnyomják. Na akkor gyerekek ki legyen a rendező ? Te! Ott ez a Bryan Singer. Ennek rossz gyerekkora volt. Kirekesztettként élt egész kiskorában. Nézd hogy megragadta ezt az X-men-ben (oda spec. pont ez kellett). Legyen ő. Jól van, legyen ő. És ő lett. Aztán persze jöttek a magyarázkodások. "Ez a Richard Donner iránti tisztelet, hisz oly' nagyot alkotott". Hát igen...amire ti nem voltatok képesek. Nem hogy felülmúlni, de folytatni sem amit ő elkezdett (ha már annyira muszáj volt folytatni).
És a film. Ahogy sokan mondták:hosszú. Ezzel alapjában véve semmi bajom. Szivesen végigüli az ember ha élvezi. Sokan az akciókat keveselték. Nekem azzal sem volt bajom. Minden rendben lett volna, de az alapkoncepció ha szar akkor nincs mit tenni. Ennek tetejére pedig rájött a hozzá nem értés. Persze a DVD-k extráiban minden színész és rendező, (még a kellékes is) gyermekkorában az épp aktuális film képregényét/szereplőjét olvasta/szerette, minden álma ez volt. Akkor miért nem lett olyan a film ? Nem értem meg soha. Féltem a film előtt hogy apró részleteket elcsesznek. Aztán a filmet nézve már az apró részletek nem is érdekeltek, mert az orbitális baromságok miatt kikerekedett szemmel néztem és nem kaptam levegőt (vagy kryptonit széken ültem). Kryptonit sziget ? Bruhaha...Superman egy mákszemnyi kryptonitdarabkától émelyeg itt meg egy egész szigetnyitől semmi baja ? Okés nem teljesen kryptonit sziget volt, hisz' "kombinálódott" a sima sziklával. Okés nézzük csak. Én (ha nem is teljesen kryptonit a sziget) azt gondolom, hogy ha repülve érkezik a sziget felé akkor amint megközelíti azt, szétlőtt agyaggalambként kellene a szigetre zuhannia az ereje elvesztése miatt. De rendben, legyen akkor az, hogy nincs akkora sugárzása egy földrésznyi kryptonitnak és nem zuhan rá hanem szépen leszáll rá. Érinti a lábával a talajt és még mindig nem esik össze. Okés. DE HOGY MÉG CSAK EGY KIS HASCSIKARÁST SEM ÉREZ ?????????? Amiből gondolhatná hogy: Hmmmmm....sohasem voltam beteg...azt sem tudom mi az, egyedül egyvalami hat rám negatívan, a kryptonit. Attól olyan mintha nem kapnék levegőt és szúrna az oldalam. Nem érzem most ezt ? Nem a film szerint nem érzi. Vagyis hogy szúrást érzett az oldalában de azt Luthor gerjesztette neki finoman egy darab kristállyal. És tényleg, az a jelenet tényleg hatásos. De hogy mindent feláldozni csak azért a jelenetért hogy az acélember vérzik. Ezt már láttuk a második részben, ami állítólag ennek a filmnek az előzménye. Ott Reeve tökéletes arcjátékkal jelenítette meg a saját vérére rácsodálkozó embert. Itt előadták mégegyszer.
Ha már itt az előzményeknél tartunk. Amit te is írtál sok a visszautalás mégis a fontos részek homályba vesznek. Két és fél órába azért ugyan nem fért volna bele egy kis magyarázat hogy Clark és Lois mikor voltak együtt ? Hogy honnan a gyerek ? Nem, mert minden arra a jelenetre lett kihegyezve amikor sejthető hogy a gyerek nem mindennapi. Komolyan ért ennyit az a zongorás poén ? Persze kacagtam én is rajta, ezzel nincs is gond. Emellett persze tök logikátlan az egész. Superman-nek nem lehet gyereke simán Lois-tól. Nade milyen csavarosak a forgatókönyvírók ? Akkor voltak együtt, amikor Superman ideiglenesen lemondott erejéről a második részben anno. Nade akkor hogyis lett a gyerek mégis szupererős ?
A film második része óta mindenki ki-be járkál a Magány erődjébe. Anno ez még tizenévesen nem zavart annyira, de most igen. Hogy a francba tud bejutni bárki is Superman-en kívül ? Hol vannak a védelmi rendszerek ? Vagy oké, jusson be valahogy, de hogy idegen technológiák pikk-pakk használhatók egy földi ember számára is (még ha zseni is az illető) az már sok. Ez 1980-ban még elment (bár lehet csak nekem, mert gyerekként láttam. A felnőttek lehet akkor is dühöngtek ezen a logikátlanságon) de ma...nevetséges...
Tovább nem folytatom. Nincs értelme.
Persze hatalmas jelenetek is voltak csak az a bajom vele hogy egyikben sincs benne Superman. Az egyik amikor a süllyedő hajóban a fulladás határán Perry fia magához ölelve fogja Loist és a gyereket. Persze a legreménytelenebb pillanatban megjelenik Superman és megmenti őket (persze közben már simán megmentette egész Metropolist az enyészettől), de itt korántsem ő a szuperhős. A másik jelenet pedig amikor Martha Kent-et mutatják a Superman-ért aggódó tömeg közepén. Nem mehet be mert ő csak egy az acélemberért aggódók közül, miközben tudjuk hogy a fia fekszik kómában. Tökéletes arcjáték.
Megveszem a lemezt mert a hibák ellenére ott repül egy ember a vásznon a jólmegszokott piros kék cuccba (attól most nem tépem a hajam hogy csípőgatyát bezzeg minden Donner-tisztelet ellenére ráaggattak), de hogy ez csak emiatt emlékeztet nyomaiban Superman-re az is biztos. Kár hogy a stúdió ebből a megvásárlásból fogja leszűrni egy film sikerét és nem beszélget (akár előre) a nézőkkel.